Turks denimlabel Mavi rapporteert over de eerste negen maanden van boekjaar 2018 32 procent omzetgroei tot 1,778 miljard Turkse lira (0,3 miljard euro). De nettowinst van het bedrijf kwam uit op 101 miljoen Turkse lira (17,05 miljoen euro), een groei van 20 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Dit maakt het bedrijf bekend middels een persbericht.

De omzetgroei van het jeansbedrijf werd volgens het persbericht aangedreven door e-commerce. Het bedrijf noteert ‘in lijn met de online strategie van het merk’ 110 procent omzetgroei uit de online verkoopkanalen internationaal. De geconsolideerde omzet uit e-commerce steeg volgens het bedrijf 83 procent.

In Turkije groeide de omzet 31 procent naar 1,448 miljard Turkse Lira (0,244 miljard euro). Naar eigen zeggen werd de omzet gestuwd door de opening van zeven eigen winkels. Het bedrijf zegt in 2018 in totaal 16 nieuwe eigen winkels te willen openen en 13 bestaande winkels te willen uitbreiden.

Mavi is in 1991 opgericht in Istanbul en uitgegroeid tot het belangrijkste denimlabel van Turkije. Mavi heeft 454 eigen winkels en meer dan 5500 verkooppunten in 35 landen wereldwijd.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN