Tom Tailor ziet omzet weer groeien na transformatiejaar

De omzet bij Tom Tailor Group neemt weer toe, zo is te lezen in de gerapporteerde cijfers over het afgelopen halfjaar. In het afgelopen boekjaar nam de omzet nog met 4,8 procent af, maar in de eerste zes maanden van 2018 steeg de omzet licht met 1,2 procent.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

De groep behaalde in het eerste halfjaar een omzet van 399,3 miljoen euro. De brutowinst nam af van 252 miljoen euro naar 242,9 miljoen euro door het RESET-programma waarbij meerdere winkels zijn gesloten, zo meldt het verslag. “De eerste zes maanden van 2018 waren over het algemeen uitdagend voor ons. Na een teleurstellend eerste kwartaal, geven de resultaten van het tweede kwartaal ons vertrouwen - ook al zijn we nu nog niet op het punt waar we willen zijn,” aldus Heiko Schäfer, CEO van Tom Tailor Group, in het verslag. “We verwachten dat we onze targets voor 2018 zullen halen en zijn zeer goed gepositioneerd voor de jaren die nog komen.”

Lichte omzetplus voor Tom Tailor na transformatiejaar

In de groothandel lag de omzet van het merk Tom Tailor in het tweede kwartaal 1,5 procent lager dan vorig jaar met een bedrag van 70,3 miljoen euro. Tom Tailor-winkels draaiden 0,3 procent meer omzet. Het merk Bonita behaalde voor het eerst een omzetgroei in het tweede kwartaal, 1,4 procent, naar 69,6 miljoen euro.

“Met het oog op de significant verbeterde financiële cijfers in het tweede kwartaal, kunnen we terugkijken op een turbulent maar uiteindelijk bevredigend eerste halfjaar,” aldus Thomas Dressendörfer, CFO van Tom Tailor Holding SE in het bericht. “De toenames, vooral in e-commerce en Bonita, laten zien dat we snel problemen kunnen identificeren en oplossen die niet ongewoonlijk zijn voor ons transformatieproces. Daarom zijn we optimistisch over het tweede halfjaar.”

Beeld: Tom Tailor Group website