De Tod's Group heeft de voorlopige jaarresultaten van boekjaar 2017 onthuld. De Italiaanse luxegroep verwacht een omzet te rapporteren van 963,3 miljoen euro, een daling van 4,1 procent, of 3,1 bij gelijkblijvende wisselkoersen, in vergelijking met het vorige boekjaar. In het vierde kwartaal realiseerde Tod’s S.p.A een omzet van 241,1 miljoen euro. "De trend is licht negatief, maar beter dan de eerste negen maanden van het jaar," stelt de modegroep in het persbericht.

Het merk Tod's rapporteert in 2017 een omzet van 515,7 miljoen euro, 6,6 procent minder dan het jaar daarvoor. De omzet van Hogan daalde met 4,5 procent naar 203,9 euro. Merken die een omzetplus noteren zijn Rogier Vivier met een omzet van 179,3 miljoen euro (+9,7 procent) en Fay met 63,5 miljoen euro (+1,4 procent). "Deze resultaten zijn in de lijn der verwachtingen, stelt Tod's CEO en voorzitter Diego Della Valle in het bericht. Hij merkt de resultaten van Rogier Vivier aan als 'heel goed'.

De CEO noemt 2018 'een jaar van transitie' voor Tod’s S.p.A. Ook verwacht hij dat de eerste resultaten van het nieuwe managementteam zichtbaar zullen zijn vanaf de tweede helft van het jaar. De CEO spreekt in het persbericht zijn vertrouwen uit voor de toekomst.

Tod's kampte afgelopen jaren met een verminderde omzetgroei. Het bedrijf besloot zich opnieuw te concentreren op schoenen en accessoires - de categorie waar het bedrijf ooit mee beroemd werd en die in 2015 93 procent van de totaalomzet vertegenwoordigde - en niet te veel aandacht aan mode te besteden.

In de eerste negen maanden van het financiële boekjaar rapporteerde Tod’s S.p.A. een omzet van 722,2 miljoen euro .

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN