• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Tedi behaalt recordomzet van 3 miljard euro in 2024/25

Tedi behaalt recordomzet van 3 miljard euro in 2024/25

De detailhandelaar Tedi GmbH & Co. KG uit Dortmund heeft in het boekjaar 2024/25 een mijlpaal bereikt. “Voor het eerst in zijn 20-jarige bestaan heeft Europa’s toonaangevende non-food discounter een brutomzet van meer dan 3 miljard euro behaald”, deelde het bedrijf donderdag mee. Tedi publiceerde geen vergelijkende cijfers over het voorgaande jaar.

De detailhandelaar benadrukte echter dat het expansietempo in het afgelopen boekjaar “met meer dan 400 openingen eveneens een recordhoogte heeft bereikt”. Naar eigen zeggen heeft de discounter nu 3.500 filialen in 15 Europese landen.

Volgens een verklaring waren de redenen voor de ‘zeer positieve ontwikkeling’ “naast de sterke organische groei ook de succesvolle overnames en snelle integraties van Pfennigpfeiffer- en Bristol-filialen in Duitsland en België”.

De discounter plant ook voor het lopende jaar talrijke openingen

Directeur Petar Burazin was dan ook positief. “We zijn zeer tevreden met de ontwikkeling die Tedi in het jubileumjaar heeft doorgemaakt”, verklaarde hij in een statement. “Ondanks de toenemende geopolitieke uitdagingen en een economisch zeer moeilijke omgeving, hebben we ons doel van 3 miljard euro brutomzet overtroffen en met een recordexpansie onze filiaalnetwerkverdichting op de Duitse en Europese markt verder kunnen stimuleren.”

De komende maanden wil de detailhandelaar zijn groeikoers voortzetten. Burazin licht de huidige plannen toe: “Ook in het lopende boekjaar plannen we elke dag meer dan één nieuwe vestiging in Europa”, benadrukte de directeur. “Een uitbreiding naar andere landen plannen we in 2025/2026 niet concreet, maar we sluiten in principe niets uit. Terwijl het voor concurrenten soms een uitdaging is of ze zelfs moeten sluiten, zijn wij in staat om overnames uit eigen kracht te realiseren, mits de locaties aan onze eisen voldoen.”

Een ander project is de lopende ‘rebranding’, die onder meer een nieuwe winkelinrichting omvat. Het doel is “een nog modernere, aantrekkelijkere Tedi met meer trendy assortimenten aan te bieden om een zo goed mogelijke, positieve winkelervaring te creëren”, aldus het bedrijf.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.


OF LOG IN MET
Tedi
Tedi GmbH & Co. KG