• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Techbedrijf Daire Agency slaat handen ineen met VR Base voor virtueel winkelcentrum

Techbedrijf Daire Agency slaat handen ineen met VR Base voor virtueel winkelcentrum

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Fysieke winkelcentra als deze krijgen binnenkort een virtuele incarnatie. Beeld: Unsplash

Het Belgische tech- en innovatiebedrijf Daire Agency gaat samenwerken met virtual reality-specialist VR Base op de weg naar het eerste virtuele winkelcentrum van België. Dat meldt Daire in een persbericht.

Daire kondigde in januari aan te gaan werken aan een virtueel winkelcentrum met de naam ‘Daireland’, naar eigen zeggen het eerste in zijn soort in België. De afgelopen maanden deed het bedrijf al uitgebreid onderzoek naar digitale tools die heden ten dage onderdeel zijn van de online ervaring: van NFT’s tot blockchain, crypto en virtual reality. Dat laatste bleek ‘één van de belangrijkste ingrediënten in de uitbouw van unieke ervaringen’, aldus Daire. Daarom slaat het bedrijf de handen ineen met VR Base.

Lode Snackaert, oprichter van VR Base, zegt in het persbericht: “VR Base is uitgegroeid tot een referentie in het creëren van interactieve belevingen, van pure gaming tot business. We geloven heel sterk in projecten die het continu innoveren aanmoedigen en zijn overtuigd dat het bundelen van onze VR development ervaring en Daire Agency’s strategische metaverse-kennis de ideale mix betekenen voor de correcte uitbouw van een nieuwe shoppingbeleving.”

Merken en winkelketens kunnen al sinds januari een pand reserveren en een winkel inrichten in Daireland. Het virtuele winkelcentrum moet op 1 september officieel worden geopend.

Daire Agency
Digitale mode
VR Base