Voor het tweede jaar op rij noteert SuitSupply rode cijfers. Dit schrijft Het Financieele Dagblad op basis van het nog niet gedeponeerde jaarverslag, in handen van het FD. In 2018 kwam het verlies van het Nederlandse pakkenmerk uit op 9,6 miljoen euro. Het jaar ervoor leed het bedrijf een verlies van 11,2 miljoen euro.

Fokke de Jong, oprichter van het modebedrijf, verklaart tegenover de financiële krant zich echter geen zorgen te maken over het aanhoudende miljoenenverlies. “Na correctie voor wisselkoersen is sprake van een 'heel sterke' omzetgroei van 20 procent”, aldus de Jong tegenover de krant.

De omzet van SuitSupply kwam volgens het FD het afgelopen jaar uit op 289,2 miljoen euro, mede dankzij de 120 miljoen euro omzet die het bedrijf behaalde in de Verenigde Staten. In Nederland haalde het bedrijf volgens Het Financieele Dagblad een omzet van 55 miljoen euro.

Hoewel de voornaamste reden van het verlies van het bedrijf komt door de winkelexpansie, blijft het bedrijf inzetten op groei. Voor 2019 ligt de focus op het 'verdrievoudigen' van de aanwezigheid in China, waar het bedrijf op dit moment vier winkels heeft. “Ik verwacht dit jaar een omzetgroei van 20 tot 25 procent”, aldus De Jong tegenover het FD. In 2018 werden veertien nieuwe winkels geopend, onder meer in New York en Sydney. Suitsupply opende het jaar ervoor 27 nieuwe winkels.

Suitsupply heeft wereldwijd al een flinke fysieke aanwezigheid. Het merk heeft onder andere winkels in de Verenigde Staten, Duitsland, België, Denemarken, Rusland, Spanje en Mexico. In februari dit jaar ontving het bedrijf een miljoenenbedrag van NPM Capital bestemd voor de expansie in China.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN