Stroke Amsterdam stopt na 20 jaar

Nederlands merk Stroke Amsterdam stopt, zo maakt oprichter en eigenaar Berry Tielens bekend aan FashionUnited. “De creativiteit is op,” vertelt Tielens tijdens een telefonisch gesprek. “Na 20 jaar ziet Stroke Amsterdam zich genoodzaakt haar activiteiten te stoppen.”

Het damesmerk heeft een aantal jaar de strategie aangepast en het team versterkt, de verandering werd enthousiast ontvangen door bestaande klanten. “Het heeft echter niet geleid tot een fikse uitbreiding van onze verkooppunten, waardoor ik helaas gedwongen ben een punt achter Stroke te zetten en mijn leven een nieuwe richting te geven,” aldus Tielens. Tielens gaat verder met het ontwikkelen van de winkelactiviteiten van een andere keten.

De lopende orders van de Herfst/Winter 2018 collectie worden niet meer uitgeleverd en met het merendeel van de leveranciers is een passende oplossing gevonden, zo meldt de oprichter. Ook voor het team is een oplossing gevonden.

Een jaar geleden kwam Tielens tot het besluit dat hij zou gaan stoppen met Stroke Amsterdam. “Ik heb de afgelopen 20 jaar met veel passie aan de collecties gewerkt, maar de creativiteit is op.” Alhoewel het besluit al een jaar geleden is genomen, komt de aankondiging van de stop nu pas. “Er moesten nog leveringen worden gedaan en andere dingen worden afgehandeld.” Tielens bedankt de trouwe klanten voor ‘het jarenlange vertrouwen in Stroke Amsterdam’.

Over Stroke Amsterdam

Stroke Amsterdam is een damesmodemerk die ‘moderne silhouetten, kwaliteit en luxe mixt met een vrouwelijke twist’, aldus de website. Het merk had verschillende verkooppunten in Nederland en België. Het damesmerk leverde vier collecties per jaar.

Beeld: Stroke Amsterdam website