• Home
  • Nieuws
  • Business
  • SMCP neemt mannenmodemerk De Fursac over

SMCP neemt mannenmodemerk De Fursac over

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

SMCP, het moederbedrijf van Sandro, Maje en Claudie Pierlot, onderhandelt over de overname van het merk De Fursac. De Franse groep heeft exclusieve onderhandelingen met het luxe mannenmodemerk, zo meldt het in een aankondiging.

Het gaat om een volledige overname van De Fursac. Met de deal wil SMCP de strategie versterken door verder in mannenmode te stappen. Met de overname van De Fursac stapt het in een nieuwe categorie, namelijk ‘toegankelijke luxe mannenmode’. Andersom kan De Fursac profiteren van de kennis van SMCP op internationaal en digitaal gebied om verder te groeien.

SMCP onderhandelt over overname De Fursac

“De aankondiging van vandaag is een spannend nieuw hoofdstuk voor SMCP. Met De Fursac in onze groep hebben we een unieke kans om onze strategie te versnellen door een nieuw segment aan te boren, de snel groeiende mannenmode markt voor toegankelijke luxe,” aldus SMCP CEO, Daniel Lalonde in het persbericht. “De Fursac is een bijzonder merk, dat kan groeien door middel van internationale expansie met de steun van ons expertise. WE zien er naar uit om samen te werken met de getalenteerde teams van de Fursac tijdens onze reis om een toonaangevend bedrijf voor toegankelijke luxe te worden.”

De Fursac is opgericht in 1973. Het merk mixt de ‘elegantie van gisteren met hedendaagse chic’. Het merk specialiseert voornamelijk in pakken, tuxedo’s, polo’s en overhemden. Prijzen liggen tussen de 145 euro voor een overhemd tot 485 euro voor een blazer.

Beeld: website De Fursac

Claudie Pierlot
De Fursac
Maje
Sandro
SMCP