• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Shandong Ruyi wil concurreren met LVMH

Shandong Ruyi wil concurreren met LVMH

Door Angela Gonzalez-Rodriguez

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Verenigde Staten - De Chinese modegroep Shandong Ruyi is van plan flinke concurrentie te bieden aan ’s werelds grootste luxeconcern LVMH. De strategie van het Chinese modeconglomeraat is gericht op meer mondiale deals met ‘betaalbare luxe’ merken, met als doel de vestiging van het eerste hoogwaardige Chinese mode-imperium.

De CEO van Shandong Ruyi, Qiu Yafu, vertelde eerder deze week in een gesprek met Reuters dat het bedrijf zich zou concentreren op betaalbare luxe, waar hij groeikansen bespeurt zelfs in tijden van een algemene economische teruggang. Hij is een doorgewinterde expert binnen de modebranche, met jaren ervaring in de luxesector.

Shandong Ruyi wil de luxerace in China winnen

Zoals de nieuwszender Channel NewsAsia eerder vermeldde, ambieert Qiu een mode-imperium dat in China niet onderdoet voor de gevestigde modehuizen, in een industrie waar de Europese modeconcerns tot nu toe domineerden. De Chinese miljardair heeft aandelen in een reeks Europese luxemerken, waaronder SMCP en Aquascutum.

“LV is een wereldberoemde onderneming met een ongenaakbare status. Dat is ons voorbeeld. We hebben nog een lange weg te gaan, maar dat is onze visie,” zei Qiu in een interview met Reuters tijdens een evenement voor de luxe-industrie in Hongkong eerder deze week.

“Zal het vijf of tien jaar, of zelfs langer duren? Of zou de volgende generatie of een beter team erin slagen? Het is een belangrijk project en een uitdaging. Misschien is het zelfs onmogelijk. Maar dat betekent niet dat we niet moeten leren, imiteren of ideeën lenen,” aldus Qiu.

De Ruyi Holding Group zal in de nabije toekomst zijn agressieve acquisitiestrategie afremmen om aan de integratie van de bestaande merken te werken, zoals verslagen werd door WWD. Het Chinese modebedrijf, dat momenteel bezig is met de overname van Bally International AG, bevestigde dat het de afgelopen drie jaar ruim 4 miljard dollar investeerde in de overname van buitenlandse merken.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited.com. Vertaling en bewerking: Wendela van den Broek.

LVMH
Shandong Ruyi