Seafolly maakt stap naar China

Swimwear merk Seafolly breidt uit. Het Australische merk zal voor het eerst in China geïntroduceerd worden door Tmall Global, het e-commerce platform van Alibaba Group. Halverwege juli zal Seafolly zijn debuut maken, zo maakt het merk bekend in een persbericht.

“China is ontzettend belangrijk voor ons nu we de expansie van Seafolly buiten onze thuismarkt versnellen,” aldus Paul Kotrba, CEO van Seafolly in het bericht. “De swimwear industrie is vandaag erg dynamisch en groei snel wereldwijd, zeker in China waar naar verwachting de industrie elk jaar met 10 procent zal groeien tot en met 2022. Hierdoor ontstaat een kans voor Seafolly om het eerste premium swimwear merk op de markt te zijn.”

Seafolly is sinds 2014 aanwezig in Azië en is al in het bezit van vier eigen winkels in Singapore. Het doel van het merk, sinds de investering van L Catterton Azië, is om wereldwijd verder te groeien. Met de hulp van Tmall, China’s grootste e-commerceplatform waar al meer dan 70.000 merken en retailers zich bij hebben aangesloten, moet het merk groter worden in China.

Seafolly is opgericht in 1975 in Australië en richt zich op zwemkleding waarin je je ‘leven kan leiden en ervoor kan gaan’. Het merk heeft dan ook een 'perfect fit guarantee', aldus het merk op de eigen website. Seafolly is met eigen winkels actief in Australië, de Verenigde Staten, Singapore en Frankrijk. Daarnaast wordt het badmodemerk in het middenhoogsegement onder andere verkocht bij retailers zoals De Bijenkorf, Lincherie, Zalando en Annadiva.

Beeld: Seafolly

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN