Schoenenretailer Schuh geeft klanten de mogelijkheid om losse schoenen te kopen
bezig met laden...
Schoenenretailer Schuh gaat klanten in al haar winkels de mogelijkheid bieden om losse schoenen te kopen. Dit deelt Neil Partington, Chief Retail Officer van Schuh, in een persbericht aan FashionUnited. Schuh wil rekening houden met mensen met een afwijking aan een ledemaat of een beperking. Bij aankoop van één schoen betalen klanten de helft van de prijs.
Partington zegt: "Het creëren van een inclusieve winkelervaring is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsstrategie. Ik ben verheugd dat wij de aankoop van losse schoenen naar alle Schuh-winkels kunnen uitrollen.”
“We doen dit al een tijdje via ons klantenserviceteam, maar nu krijgen nog meer mensen toegang tot onze populairste merken en producten via dit inclusieve productaanbod.”
Schuh heeft 132 winkels in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. De schoenenretailer verkoopt meer dan 80 merken, waaronder Converse, Vans, UGG, Nike, Adidas en het eigen Schuh-label.
Schuh, maar ook andere retailers bevorderen inclusiviteit
Naast Schuh, dat losse schoenen aanbiedt om tegemoet te komen aan klanten met een afwijking of beperking, zijn er nog andere retailers die zich inzetten voor inclusiviteit door mode aan te bieden die aan specifieke behoeften voldoen.
Het Franse modeketen Kiabi breidt zijn assortiment uit met inclusieve collecties, ontworpen in samenwerking met borstkankerpatiënten, mensen met een handicap en ouders van premature baby’s. De collecties bestaan uit producten die het aan- en uitkleden vergemakkelijken.
Daarnaast introduceert Primark een aangepaste lingeriecollectie voor mensen met een handicap, gezondheidsproblemen of beperkingen. De collectie bestaat uit producten zoals naadloze beha’s, kanten bralettes, slipjes en menstruatie slips voor een betaalbare prijs.