(advertentie)
(advertentie)

De Richemont Group zag de omzet met 7 procent toenemen bij gelijke wisselkoersen, bij de werkelijke wisselkoersen nam de omzet echter maar met 1 procent toe. De groei was voornamelijk te danken aan de juwelen en horloge modehuizen, aldus het verslag.

De juwelen maisons, waaronder Cleef & Arpels, Cartier en Giampiero Bodino zagen het afgelopen kwartaal de meeste groei, 11 procent. De gespecialiseerde horlogemakers in het portfolio zagen een lichte groei van 1 procent. De ‘andere zaken’ zoals de modemerken Montlblanc, Chloé en Lancel worden genoemd in het verslag had een stabiele omzet. Het afgelopen kwartaal verkocht de Richemont Group het merk Shanghai Tang wat eveneens de omzet van dit segment beinvloed. Volgens de groep zouden de modemerken anders een bescheiden groei hebben gezien.

In de regio Asia Pacific zag Richemont de meeste groei en hiermee blijft dit gebied nog steeds de grootste afzetmarkt van het bedrijf. Hier behaalde Richemont een omzet van 1,2 miljard euro dankzij een groei 11 procent. In Europa, de tweede markt voor de groep, nam de omzet licht af met 1 procent vanwege de kracht van de euro en de ‘uitdagingen in Groot-Britannië’.

In de retail zag Richemont SA een groei van 13 procent, tegen een daling van 3 procent in de groothandel. Deze daling wordt door de groep toegeschreven aan verbeteringen in het distributienetwerk en het ‘monitoren van de voorraad bij multibrand retail partners’.