De Amerikaanse modegroep PVH Corp heeft onlangs zijn overname van de overige 55 procent van TH Asia, zijn joint venture voor Tommy Hilfiger in China, afgerond. Dat meldde het bedrijf woensdag.

De transactie, die afgelopen februari bekend werd gemaakt, heeft PVH 172 miljoen dollar (152,7 miljoen euro) gekost en verwacht wordt dat het zo’n 100 miljoen dollar aan omzet zal opleveren.

Met deze acquisitie komt een einde aan het traject dat PVH begon toen het een deel van Tommy Hilfiger in 2010 overnam van investeringsfirma Apax Partners. “Deze transactie heeft PVH voor ogen gehad sinds wij samen met de fondsen die door Apax Partners geadviseerd werden de Tommy Hilfiger China joint venture oprichtten in verband met de overname van Tommy Hilfiger in 2010,” zei PVH topman Emanuel Chirico.

Nu Tommy Hilfiger volledig eigendom is geworden van PVH, kan het merk sneller schakelen in wat Chirico ‘zijn hardst groeiende markt’, China, noemt. Sportkleding voor mannen vertegenwoordigt 75 procent van die markt, maar volgens PVH zijn er nog veel groeikansen voor damesmode in de regio.

Tommy Hilfiger boekte in 2015 een omzetstijging van 4 procent. Het merk telt in China 350 filialen, waarvan 65 directe eigendom.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN