• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Puma onderneemt juridische stappen tegen Shein

Puma onderneemt juridische stappen tegen Shein

Door Regina Henkel

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Puma hoofdkantoor in het Duitse Herzogenaurach. Credits: Puma

Sinds de Chinese online marktplaats Shein is opengesteld voor externe verkopers, verschijnen er steeds meer merkproducten op het platform waarvan de distributie via het platform niet door de merken is geautoriseerd.

Daaronder vallen ook de sportartikelenfabrikanten Puma en Adidas. Volgens onderzoek van het tijdschrift WirtschaftsWoche werden bijvoorbeeld Adidas Samba-sneakers daar verkocht voor 62,29 euro, terwijl ze normaal gesproken 120 euro kosten.

Meer dan 700 producten van Adidas en meer dan 100 producten van Puma stonden in de Shein-shop. Waar de goederen precies vandaan kwamen, is onduidelijk. Shein heeft hier geen commentaar op gegeven, maar benadrukt dat de producten geen namaak zijn. Puma heeft hier inmiddels juridische stappen tegen ondernomen.

Beide bedrijven hebben het Duitse modevakblad Textilwirtschaft laten weten dat deze verkopen niet van de merken zelf komen. Ze onderstrepen dat retailers niet geautoriseerd zijn om deze producten via het platform te verkopen.

Lees ook:

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.de. Vertaling en bewerking door Susan Zijp.

Puma
Shein