Puma SE maakt een vliegende start in 2019. Het eerste kwartaal van boekjaar 2019 was naar eigen zeggen het beste kwartaal ooit. Het sportmodebedrijf zag de omzet met 15,3 procent stijgen tot 1,319 miljoen euro. De EBIT kwam uit op 143 miljoen euro. Dit schrijft Puma in zijn financiële rapport.

In het eerste kwartaal van 2019 noteerde Puma een groei in alles regio’s en alle productgroepen. De tweecijferige omzetgroei werd volgens het rapport gedreven door de regio’s Azië/ Stille Oceaan en Amerika. De productgroep kleding bleek de belangrijkste groeiaanjager, gevolgd door accessoires en schoenen.

Door de sterke omzetgroei in het eerste kwartaal van 2019, groeide het bedrijfsresultaat in die periode 27 procent naar 142,5 miljoen. Het nettoresultaat steeg in het eerste kwartaal van 2019 40,1 procent naar 94,4 miljoen euro.

In 2019 verwacht Puma SE een omzetgroei van 10 procent te realiseren en een EBIT tussen de 395 en 415 miljoen euro. Met deze verwachting zit Puma SE op de juiste lijn om de doelen voor het middellange termijn te behalen: een gemiddelde jaarlijkse groei van 10 procent en een EBIT-marge van 10 procent in 2021/2022.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN