Primeur: Moederbedrijf Noppies wordt Nine & Co

9M, het moederbedrijf van Noppies, is een naamsverandering ondergaan. Vanaf nu zal het bedrijf verder gaan als Nine & Co, zo vertelt CEO Anne-Gien Haan aan FashionUnited. Met de nieuwe koers wil het bedrijf nog voor 2020 de omzet verdubbelen.

In het portfolio van het merkenhuis zitten Noppies, Nop, Supermom, Queen mum, Imps&Elfs, Esprit for mums en sinds 22 januari het Duitse merk Alvi, aldus Haan. Met het Duitse merk ‘voegt Nine & Co aan haar portfolio van kleding en home merken, nu ook een merk toe op het gebied van slapen,’ aldus het persbericht. Op het moment heeft Nine & Co niet de ambitie om andere merken aan te kopen, meldt Haan telefonisch, maar het bedrijf houdt de ogen open. “We zien zeker ook nog andere domeinen die voor ons belangrijk kunnen zijn.”

Nine & Co wil vanaf het eerste moment van de zwangerschap de vrouw zo goed mogelijk van dienst zijn tot en met het moment dat de kinderen zeven of acht zijn. Met haar merken wil het bedrijf haar expertrol op verschillende vlakken uitbreiden. De nieuwe naam moet hierbij helpen, aldus Haan. “We merkten dat 9M, hoe het bedrijf eerst heette, onvoldoende onze strategie uitstraalde. Bovendien schuurde het in de volksmond heel erg en stonden we vooral bekend als Noppies. Daar kwamen we mee in de knel, vooral bij de aankoop van Alvi.” De nieuwe naam is opgebouwd uit twee elementen; Nine, symbolisch voor de negen maanden van de zwangerschap en co staat voor de rest van de reis die gemaakt wordt na de zwangerschap, zo vertelt de CEO.

Nine & Co nieuwe naam moederbedrijf Noppies

Bij de nieuwe naam horen ook nieuwe en grotere ambities. Nine & Co wil een grote Europese speler worden op het gebied van zwangerschaps-, baby- en kinderkleding en home en sleep producten. Op dit moment is het bedrijf actief in 50 landen, maar ziet Nederland, België en Duitsland als de ‘core’-landen. “We zien veel potentie in Groot-Brittannië en Scandinavië. Daar sluit onze essentie het beste op aan,” aldus Haan. Het doel van Nine & Co is om de omzet van het bedrijf nog voor 2020 te verdubbelen. Op welk niveau de omzet nu ligt, daar doet Haan geen uitspraken over. Vanwege de beoogde expansie en recente acquisities van Alvi en Queen Mum in combinatie met organische groei komt de verdubbeling al snel in zicht, meldt Haan. “We zijn een groot middenbedrijf en we spelen steeds een relevantere rol in het leven van onze doelgroep.”

Geen onderdeel van de nieuwe strategie is een groeiplan voor de eigen winkels. “We zijn vanuit de essentie een wholesalebedrijf. We zijn later winkels gaan openen om onze klant zo goed mogelijk te kunnen bedienen,” zo vertelt Haan. “Natuurlijk kan het voorkomen dat we nog een winkel gaan openen, maar dat is niet waar we ons op willen focussen. We gaan veel meer samenwerken met onze klanten.” Dat betekent niet alleen de eindconsument, die Nine & Co op de beste manier wil bereiken en persoonlijk advies wil geven, maar ook de retailers die de merken inkopen. “Wanneer zij groeien, groeien wij ook.”

Beeld: Nine & Co

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN