Het Franse modemerk Paul & Joe staat aan de vooravond van een grote uitbreiding, van zowel het eigen winkelnetwerk als het assortiment. Het bedrijf is van plan winkels te openen in Europa, Azië, het Midden Oosten en Noord Amerika en nieuwe producten als parfums en badmode te introduceren. Dat meldt modevakblad FashionMag.

Het Parijse label, dat bijna twintig jaar geleden werd opgericht door Sophie Mechaly, vindt dat Frankrijk al voldoende vertegenwoordigd is. Een kwart van de totaalomzet wordt in eigen land gegenereerd. De volgende stap is Londen, waar Paul & Joe in september een tweede complete winkel opent. Dit wordt ‘een soort Europese flagship, in een stad waar op dit moment veel gebeurt’, zegt algemeen directeur Jean-Michel Terrien. Ook komen er permanente showrooms in Italië en de Verenigde Staten, waar het merk al getest is.

In oktober van dit jaar volgt een grootschalige uitbreiding in Azië, met winkelopeningen in Hongkong, Shanghai, Seoul en Taipei. Ook komt er, na een eerste winkel in Dubai, aanstaande oktober een winkel in Abu Dhabi.

Hoewel het bij Paul & Joe vooral om ready-to-wear draait, heeft het merk ook andere producten in licentie, waaronder brillen, cosmetica en lingerie. Dat laatste heeft het ontwikkeld met het populaire Amerikaanse lingeriemerk Cosabella; later dit jaar volgt ook een badmodelijn. Parfum wordt ook binnenkort gelanceerd, en het label is druk op zoek naar een geschikte partner.

Hoewel Paul & Joe, waarvan de zusterlijn Paul & Joe Sister in Nederland onder andere in de Bijenkorf verkrijgbaar is, zijn resultaten niet publiceert, heeft het wel gezegd dat het in 2015 weer winstgevend zal worden.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN