Outfittery haalt investering van 20 miljoen dollar op

Het Duitse Outfittery heeft een kapitaalinjectie binnengehaald van 20 miljoen dollar (17,8 miljoen euro) dankzij een nieuwe investeerder. Het geld gaat gebruikt worden om de Europese marktpositie als ‘online personal shopper voor mannen’ te verstevigen. Dat heeft Outfittery bekend gemaakt.

De nieuwe investeerder is Northzone Capital, die een bedrag van 20 miljoen dollar gaat investeren. Sinds de oprichting in 1996 heeft de investeerder meer dan honderd technologiebedrijven ondersteund, waaronder Spotify, Trustpilot, WideSpace en Spaceape. Northzone heeft kantoren in Londen, Stockholm, Oslo, Kopenhagen en New York. Met Northzone Capital heeft Outfittery ‘een zwaargewicht toegevoegd aan de reeds bestaande groep participanten’. Naast de kapitaalinjectie van Northzone, hebben de bestaande investeerders Highland Capital Partners, Holtzbrinck Ventures en Mangrove Capital Partners hun belang in Outfittery vergroot. Outfittery is momenteel actief op acht Europese markten: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België, Luxemburg, Zweden en Denemarken, en bedient inmiddels al meer dan 200.000 klanten. Er wordt in verschillende landen gewerkt aan een lancering voor 2015.

“Northzone deelt onze overtuiging dat een compromisloze klantgerichtheid en sterke dienstcultuur de kritische succesfactoren voor bedrijven van de toekomst zijn. Klanten willen geen nummer in het systeem zijn, ze willen gezien worden als mensen en als zodanig behandeld worden. Voor ons is persoonlijke service geen functie, het is het hart en de ziel van ons bedrijf. Northzone is, naast de bestaande participanten, de perfecte partner om de modebranche voor mannen verder te revolutioneren,” zegt Julia Bösch, CEO en medeoprichtster van Outfittery.

Outfittery haalt investering van 20 miljoen dollar op

’Curated shopping is de toekomst van e-commerce’

Hans Otterling, partner bij Northzone, legt de jongste investering uit: “Outfittery heeft een business model in handen dat de fashion branche dwingt om zichzelf te heroverwegen. Wij zien ‘curated shopping’ als de volgende evolutie in e-commerce. Outfittery heeft met hun visie en business model een exceptionele groei weten te bereiken sinds de lancering. Bovendien zijn wij onder de indruk van het hele team en de duidelijke klantgerichtheid.”

Outfittery is een online personal shopping service voor mannen, net als Nederlandse concurrent the Cloakroom en het Belgische Suitcase. De visie van het jonge bedrijf is het fundamenteel veranderen van de fashionmarkt en deze - zonder compromissen te sluiten – aan te passen naar de wensen van de mannelijke doelgroep. Klanten beantwoorden vragen over hun stijl en maten op de website, waarna stijlexperts contact opnemen en een doos met persoonlijk samengestelde outfits wordt opgestuurd. De klant behoudt wat hij wil en de rest kan kosteloos retour worden gestuurd.

Het Duitse bedrijf werd in 2012 op opgericht door Julia Bösch en Anna Alex en heeft inmiddels 150 mensen in dienst, waaronder 80 stijlexperts. Er wordt samengewerkt met meer dan 100 high-end merken. Vorig jaar kreeg Outfittery al een kapitaalinjectie van 13 miljoen euro voor internationale expansie en uitbreiding van het eigen kledinglabel. Deze werd gefinancierd door Highland Capital Partners Europe, Holtzbrinck Ventures, Mangrove CapitalPartners, High-Tech Gründerfonds, RI Digital Ventures en Kreativwirtschaft.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN