(advertentie)
(advertentie)
Ondanks stijgende omzet, neemt verlies G-III Apparel toe

Het moederbedrijf van onder andere Calvin Klein, Tommy Hilfiger en sinds kort Donna Karan International, G-III Apparel zag het afgelopen kwartaal de verkoop stijgen met 21.6 procent. Ondanks de gestegen omzet, werd het nettoverlies van het bedrijf ook groter.

In het tweede kwartaal van boekjaar 2017 rapporteerde de groep een omzet van 538 miljoen dollar (450 miljoen euro). Ongeveer 45 miljoen euro aan omzet komt volgens het bedrijf door de verkoop van DKNY en Donna Karan-producten. Het nettoverlies kwam in het tweede kwartaal neer op 8,6 miljoen dollar (7,2 miljoen euro) terwijl het vorig jaar in dezelfde periode nog 1,3 miljoen dollar (1 miljoen euro) bedroeg. Volgens het bedrijf heeft de groei van het verlies niet te maken met de resultaten van Donna Karan, maar droeg een bedrag van ongeveer 3 miljoen dollar (2,5 miljoen euro) gerelateerd aan de overname wel bij aan het verlies.

“Het merkenportfolio dat we hebben gecreëerd door middel van de aankopen en partnerschappen is sterk. Dit goede portfolio maakt het voor ons mogelijk om goed te presteren ondanks de moeilijke omstandigheden in de markt. We verwachten omzetgroei en een hoger niveau van winstgevendheid te bereiken in de toekomst,” aldus Morris Goldfarb, CEO van de groep. “In onze eigen retailactiviteiten verwachten we een verbetering van de resultaten dankzij het rationaliseren van onze winkels, betere merchandising en kostenvermindering. We geloven dat we de druk op onze resultaten in de retail kunnen verlichten en gelijktijdig de voordelen van een nieuwe fase van groei in groothandelsactiviteiten zullen merken in de tweede helft van dit jaar.”

G-III Apparel heeft de verwachting voor het gehele jaar ook naar boven bijgesteld. Aan het einde van dit financiële boekjaar verwacht het bedrijf nu een omzet van 2,8 miljard dollar en een netto-inkomen tussen de 56 en 60 miljoen dollar.

Beeld: DKNY Facebook