(advertentie)
(advertentie)
Omzetgroei en winst voor FNG Group in H1 van 2017

FNG Group heeft in de eerste zes maanden van het lopende boekjaar 2017 een kleine omzetgroei geboekt naar 228,3 miljoen euro. De winst bedraagt 2,8 miljoen euro tegenover een verlies van 923 duizend in dezelfde periode vorig jaar. "De groei van de rendabiliteit zit vooral bij Miss Etam en bij Brantano, waar de FNG-strategie 'emotional products, rational management' zijn vruchten afwerpt, zegt CEO Dieter Penninckx in het persbericht.

Met de eigen FNG Group merken realiseert het bedrijf meer dan de helft van de omzet. Miss Etam is goed voor zo'n 20 procent (47,7 miljoen euro) en Brantano voor 26 procent (60,7 miljoen) van de totaalomzet van het bedrijf. De totaalomzet is in de eerste zes maanden met 1,1 procent gegroeid. Deze kleine groei is het gevolg van inkrimpen van het winkelbestand, vooral van Brantano. En de verbouwing van de gebleven winkels naar een nieuw concept. De netto schuld is als gevolg van de forse investeringen in Brantano, gestegen naar 129,1 miljoen euro.

Miss Etam en Brantano sloten de eerste jaarhelft af met een EBITDA van 1,5 miljoen en 2,2 miljoen euro, een stijging van respectievelijk 116,2 procent en 101,5 procent. FNG Group wist de rendabiliteit, 13 procent op de omzet, te behouden.

Vorige week werd bekend dat de Nederlander Rens van de Schoor zijn belang in FNG heeft verkocht. Hij realiseerde in 2015 een doorstart voor Miss Etam, dat later met FNG fuseerde. In totaal exploiteert het concern tien merken, vijfhonderd winkels en telt het zo'n 1500 retailklanten. FNG is genoteerd aan Euronext in Amsterdam.

Lees ook: Tijdlijn - historie en ontwikkeling van de FNG Groep

Beeld: FNG Group website