De omzetgroei bij Yoox Net-a-Porter Group ligt meer dan tien procent lager dan vorig jaar. De luxe groep behaalde nu een omzetgroei van 7,9 procent, terwijl dit vorig jaar in het eerste kwartaal nog 19,1 procent was, zo blijkt uit de kwartaal cijfers. Het bedrijf rapporteert een omzet van 518 miljoen euro in het eerste kwartaal.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

“Ik ben erg tevreden met onze full-price zaken in het eerste kwartaal, met 14 procent groei bij In-Season en een groei van 22 procent bij de online flagshipstores,” aldus Federico Marchetti in het rapport. “ ‘Hard luxury’, dat we in 2016 hebben geïntroduceerd doet het ontzettend goed. In april hebben we de eerste toegewijde plek voor sieraden en horloges gemaakt op Net-a-Porter. Binnenkort zullen we zo iets dergelijks ook lanceren op Mr Porter.” Aan het begin van het jaar lanceerde Net-a-Porter The Fine Jewelry & Watch Suite, de speciale bestemming voor sieraden en horloges waar Marchetti op doelt in zijn toelichting.

In het eerste kwartaal verwelkomde Yoox Net-a-Porter Group met alle websites 245 miljoen site bezoeken. 2,4 miljoen orders werden geplaatst met een gemiddelde waarde van 314 euro.

Noord-Amerika, de nummer één markt van YNAP, zag het afgelopen kwartaal een groei van 8,5 procent naar een omzet van 153 miljoen euro. Ook Italië en Groot-Brittannië leverden goede resultaten, aldus de groep, met een groei van 10,4 en 5,9 procent. In Italië werd een omzet behaald van 34,6 miljoen euro en in Groot-Brittannië liep de omzet op tot 68,8 miljoen euro. De rest van Europa leverde een groei van 4,3 procent naar een omzet van 137,6 miljoen euro. Hong Kong en Japan stuwden de goede resultaten van de Asia Pacific-regio, die de omzet met 13,4 procent zag toenemen.