(advertentie)
(advertentie)
Omzetdaling van 10,6 procent bij Desigual in eerste negen maanden

Het moederbedrijf van Desigual, Eurazeo, zag de omzet bij het modemerk met 10,6 procent afnemen in de eerste negen maanden van dit boekjaar. Een daling van 12,1 procent in het afgelopen kwartaal droeg hieraan bij, zo rapporteert Eurazeo.

De daling in het derde kwartaal is volgens het moederbedrijf te danken aan een lagere verkoop in het multibrand distributienetwerk van het merk. Dit was ook in het derde kwartaal het geval met de Fall-Winter collectie. Vooral teleurstellende resultaten in Europa zorgen voor de daling bij het merk. De Europese markt maakt namelijk 89 procent uit van de totale omzet. In Latijns-Amerika, deze markt maakt 2 procent uit van de totale omzet, zag het kleurrijke modemerk juist tweecijferige groei. De omzet aan het einde van de eerste negen maanden van dit boekjaar kwam neer op 603,8 miljoen euro, aldus Eurazeo.

Het bedrijf verwacht dat eenzelfde daling in verkoop te zien zal zijn met de 2018 Spring-Summer collectie. Al sinds het tweede halfjaar van 2015 speelt een lagere verkoop in de Europese markt het Spaanse merk parten.

Beeld: Desigual Facebook