Omzet VF Corp met 14 procent omhoog in eerste negen maanden

VF Corporation sluit de eerste negen maanden van fiscaal jaar 2018 af met een omzet van 10,6 miljard dollar (9,3 miljard euro). Dat komt neer op een stijging van 14 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, meldt het Amerikaanse modebedrijf in een persbericht.

Het moederbedrijf van merken als Vans, The North Face en Timberland realiseerde de grootste groei in het Work-segment. Daar steeg de omzet met 57 procent naar 1,4 miljard dollar (1,2 miljard euro). De omzet in het Outdoor-segment groeide met 8 procent naar 3,6 miljard dollar (3,2 miljard euro) en het Active-segment steeg met 20 procent naar 3,6 miljard dollar (3,2 miljard euro). De omzet in het Jeans-segment bedroeg 1,9 miljard dollar (1,7 miljard euro), wat neerkomt op een daling van 4 procent. Verder verdriedubbelde VF Corp haar netto inkomen in de eerste negen maanden naar 1,1 miljard dollar (1 miljard euro).

VF Corp realiseert omzetstijging van 8 procent in Q3

De resultaten in de eerste negen maanden van het boekjaar werden voor een groot deel aangedreven door prestaties in het derde kwartaal, dat eindigde op 31 december 2018. De omzet groeide in het kwartaal met 8 procent naar 3,9 miljard dollar (3,4 miljard euro). Volgens het bedrijf is deze stijging het resultaat van “de grootste merken van VF, internationale direct-to-consumer-platforms en de kracht van de Active-, Outdoor- en Work-segmenten”. VF Corp rapporteert over het derde kwartaal een bedrijfsresultaat van 656 miljoen dollar (577 miljoen euro), wat neerkomt op een groei van 30 procent. De winst per aandeel groeide met 31 procent naar 1,31 dollar (1,15 euro).

“VF’s resultaten in het derde kwartaal werden gedreven door een sterke groei van onze grootste merken en een gebalanceerde groei van de kerndimensies van onze portefeuille,” zegt Steven Rendle, voorzitter, president en CEO van het bedrijf in een persverklaring. Hij voegt eraan toe: “Gebaseerd op de kracht van de prestaties in het derde kwartaal en het groeitraject dat we voorzien voor de rest van 2019, passen we opnieuw onze vooruitzichten voor het volledige boekjaar naar boven aan, waarbij we ook rekening houden met een additionele 45 miljoen dollar (40 miljoen euro) aan op groei en waarde gerichte investeringen.”

Voor het volledige FY2018 rekent VF Corp nu op een omzet van 13,8 miljard dollar (12,1 miljard euro), wat zou neerkomen op een stijging van 12 tot 13 procent ten opzichte van FY2017.

Beeld: The North Face

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN