Omzet Pandora loopt terug, bereidt zich voor op herlancering

Pandora A/S heeft tijdens het eerste kwartaal stappen gemaakt met het tweejarige transformatieplan, zo meldt het sieradenmerk in het kwartaalverslag. De omzet liep daarbij tijdens de eerste drie maanden van het boekjaar wel terug met tien procent.

De afname van bezoekers en de afname van voorraad bij retailpartners zorgde voor de afname van omzet. Waar Pandora in de fysieke winkels de omzet terug zag lopen, nam deze online juist toe met zeven procent. Pandora benadrukt dat het transformatieplan, genaamd Programme NOW vanaf het einde van 2019 omzetgroei zal genereren. Vanaf mei zal het bedrijf ook belangrijke investeringen gaan doen in de hoofdmarkten.

Het sieradenmerk, bekend van de bedels, bereidt zich voor op een herlancering. Hiervoor is Pandora op dit moment commerciële initiatieven aan het testen, zo is te lezen in het kwartaalverslag. Afgelopen februari werd in het gepresenteerde transformatieplan al duidelijk dat Pandora ‘betaalbare sieraden wil innoveren’ de productie flexibeler wil maken, de digitale ervaring wil verbeteren en zich wil richten op de beste omnichannel retail ervaring. Deze pijlers moeten zorgen voor omzet- en winstgroei.

Voor het gehele boekjaar verwacht Pandora A/S nog steeds een omzetdaling tussen de drie en zeven procent.

Beeld: Pandora A/S newsroom

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN