Nike, Inc. heeft in een persbericht veranderingen in het senior management aangekondigd die de nieuwe strategie van de Amerikaanse sportswear gigant moet ondersteunen. Deze nieuwe strategie werd in juni bekend gemaakt. Onder de naam Consumer Direct Acceleration (CDA) beoogt Nike een betere klantervaring te creëren, waarbij de focus ligt op de digitale verkoop. Ook verwacht het merk banen te moeten schrappen.

Nike heeft daarnaast de categorieën voor consumenten versimpeld en deze simpelweg onderverdeeld in mannen, vrouwen en kinderen. In lijn met deze nieuwe constructie wordt Amy Montagne de nieuwe vice president mannen, Whitney Malkiel de nieuwe vice president vrouwen en McCallester Dowerd wordt de nieuwe vice president voor de categorie kinderen. Zij rapporteren aan Michael Spillane, President Consumer Creation.

Ook in de regionale managementteams zien we verschuivingen. Carl Grebert gaat de EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) regio besturen. Sarah Mensah wordt vice president van de Azië-Pacific regio en Latijns Amerika. Ann Herbert en Angela Dong blijven verantwoordelijk voor Noord-Amerika en China. Zij rapporteren aan Heidi O’Neill, President Consumer & Marketplace.

Vorige maand bleek uit het jaarverslag al dat Nike, Inc. in het financiële boekjaar de omzet met 4 procent zag dalen. De daling werd vooral veroorzaakt door de gevolgen van Covid-19 in het laatste kwartaal. Wel steeg in datzelfde boekjaar de digitale verkoop van Nike, Inc. met 47 procent, vooral in het laatste kwartaal, want toen nam de online omzet met maar liefst 75 procent toe.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN