• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Nettowinst Aeffa Spa meer dan verdubbeld in FY16

Nettowinst Aeffa Spa meer dan verdubbeld in FY16

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Aeffa Spa, luxe groep met in het portfolio onder andere Moschino, Alberta Ferretti en Jeremy Scott zag de nettowinst afgelopen jaar met 132 procent groeien. De winst kwam neer op een bedrag van 3.6 miljoen dollar (3,4 miljoen euro).

Naast de groei van de nettowinst, zag de groep ook de geconsolideerde omzet groeien met 4.7 procent bij constante wisselkoersen naar 280,7 miljoen dollar (265 miljoen euro).

Massimo Ferretti, uitvoerend bestuurslid van Aeffe Spa: “We zijn tevreden met de continue groei van de groep en in het speciaal het momentum. Constante aandacht en het afwegen van initiatieven gericht op het vergroten van de positie van onze merken op het gebied van speciale projecten in potentiële markten, samen met de verbetering van ons businessmodel zijn onze hoekstenen van het effectief toepassen van de strategie en de basis voor ontwikkelingen op de lange termijn. We zijn daarom erg zeker over de toekomst dankzij de trend die we hebben gezien in 2016 en de positieve feedback op de Fall/Winter 2017 collecties.”

Aeffa Spa ziet winst verdubbelen in FY16

In Europa was de grootste verandering te zien, een groei van 6.4 procent bij de omzet. Dit komt vooral door de regio’s Duitsland, Spanje en Oost Europa. De belangrijkste markt van Aeffa Spa, Italië zorgde voor 44 procent van de geconsolideerde verkoop. Andere landen waren hier 21,4 procent van.

De retailwinkels van de merken zagen een daling van 4.5 procent in de omzet. Ze maken hiermee 25.1 procent uit van de omzet. De groothandel maakt 71.7 procent uit van de gehele verkoop.

”We verwachten een jaar van groei in onze groothandel en retailsegmenten. Januari, februari en maart tonen tekenen van groei in vergelijking met dezelfde maanden van vorig jaar,” zegt Tassinari, managing directeur bij Aeffa Spa.

Beeld: Moschino Facebook

aeffa spa