• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Nederlands lederwarenmerk Laimböck maakt doorstart

Nederlands lederwarenmerk Laimböck maakt doorstart

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Laimböck, het Nederlandse lederwaren- en handschoenenmerk is terug. Als gevolg van het faillissement van V&D ging Laimbock in januari 2016 ten onder, maar de vraag vanuit de markt naar het handschoenenmerk bleef, dat zegt mede-eigenaar en directeur Ronald Vijver telefonisch tegen FashionUnited.

De najaarscollectie 2018 is de eerste collectie dat op de markt wordt gebracht. Vijver zegt tefefonisch dat het bedrijf zich niet richt op grote partijen vergelijkbaar met V&D maar dat het vooral levert aan kleinere dames- en herenmodezaken.

Het Deurnse modebedrijf produceert sinds 1831 kwalitatieve lederwaren in het middensegment. De prijzen voor de lederwaren liggen tussen de 50 en de 200 euro. Naar eigen zeggen staat het bedrijf garant voor kwalitatieve en tijdloze producten die een lange levensduur hebben. Het bedrijf produceert twee collecties per jaar: een voorjaars- en een najaarscollectie. Vijver: “We hebben een vast basisprogramma, afhankelijk van de vraag en het seizoen wordt dit aangepast.΅ De productie vindt voornamelijk plaats in Europese landen zoals Spanje, Portugal, Roemenië en Hongarije. Deels wordt uitgeweken naar landen India, Pakistan en China.

De Laimböck-collectie is op voororder te bestellen, maar is ook uit voorraad leverbaar.

Over Laimböck

Het merk Laimböck ontstond in 1831, toen de familie Laimböck van Tirol naar Nederland reisde om handschoenen te verkopen. De eerste winkel opende in de prestigieuze galerij in Scheveningen. Daarna volgden vele eigen winkels, waaronder in de Amsterdamse Kalverstraat. Het bedrijf produceerde ook als private label voor V&D. In januari 2016 werd Laimböck failliet verklaart. Het bedrijf maakte begin juni 2018 een doorstart onder toeziend oog van directeur Ronald Vijver.

Beeld: Laimböck

Laimbock