Moncler Group boekt in de eerste negen maanden een omzet van 1,8 miljard euro
De Moncler Group sluit de eerste negen maanden van het huidige boekjaar af met een geconsolideerde omzet 1,84 miljard euro. Een boekjaar eerder werd in dezelfde periode 1,86 miljard behaald, zo is te lezen in de financiële update van het bedrijf.
De resultaten van de periode omvatten een omzet van 1,55 miljard voor het merk Moncler en een omzet van 288,1 miljoen voor het merk Stone Island.
Ruffini: we sluiten de eerste negen maanden af met een focus op onze strategie, bewust van de uitdagingen, maar ook open voor de kansen die voor ons liggen
In het derde kwartaal realiseerde het bedrijf een omzet van 615,6 miljoen, een daling van een procent bij constante wisselkoersen vergeleken met dezelfde periode in 2024. De merken Moncler en Stone Island noteerden in het derde kwartaal een omzet van respectievelijk 514,2 miljoen en 101,4 miljoen.
“We sluiten de eerste negen maanden van het jaar af met een focus op de uitvoering van onze strategie, met discipline, flexibiliteit en een duidelijke richting. We zijn ons bewust van de uitdagingen, maar staan ook open voor de kansen die voor ons liggen. Onze recente communicatiecampagne 'Warmer Together' viert de waarden die Moncler al meer dan 70 jaar definiëren. Dit zijn emoties, menselijke relaties en de warmte van samenzijn, verteld door de vriendschap van twee Hollywood-iconen”, benadrukte Remo Ruffini, president en CEO van Moncler S.p.A., in een verklaring.
"Dezelfde waarden komen tot leven in Casa Moncler, ons nieuwe hoofdkantoor en een belangrijke mijlpaal op onze reis. Het is meer dan een fysieke plek; het is een concrete uiting van onze cultuur, waar creativiteit en innovatie samenkomen. Hier vinden onze mensen elkaar met sterke energie en een gevoel van verbondenheid om de toekomst van het merk op te bouwen”, voegde Ruffini toe. Hij specificeerde dat in een constant veranderende wereld, ‘we trouw blijven aan wie we zijn, met verantwoordelijkheid en vastberadenheid handelen, zonder ooit de langetermijnwaarde van onze merken op te offeren voor kortetermijnresultaten’.
Omzet per geografische regio voor het merk Moncler
In de eerste negen maanden van 2025 bedroeg de omzet in Azië (inclusief APAC, Japan en Korea) 752,6 miljoen, een stijging van drie procent bij constante wisselkoersen vergeleken met dezelfde periode in 2024. In het derde kwartaal bleef de omzet in de regio stabiel bij constante wisselkoersen op jaarbasis, in lijn met het voorgaande kwartaal. China bleef beter presteren dan de rest van de regio, terwijl Japan en Korea een zwakkere prestatie lieten zien.
De EMEA-regio noteerde een omzet van 581,0 miljoen, een daling van vier procent bij constante wisselkoersen, vergeleken met de eerste negen maanden van 2024. In het derde kwartaal daalde de omzet in de regio met vier procent op jaarbasis, een sequentiële verbetering.
De omzet in Noord- en Zuid-Amerika steeg met twee procent bij constante wisselkoersen vergeleken met de eerste negen maanden van 2024, en kwam uit op 219,6 miljoen. In het derde kwartaal steeg de omzet in de regio met vijf procent op jaarbasis. Dit werd ondersteund door een dubbelcijferige groei in het direct-to-consumer-kanaal, deels gecompenseerd door een daling in het wholesale-kanaal.
In de eerste negen maanden van 2025 behaalde het direct-to-consumer-kanaal een omzet van 1,25 miljard, een stijging van een procent bij constante wisselkoersen vergeleken met dezelfde periode in 2024. De omzet in het derde kwartaal van 2025 bleef stabiel bij constante wisselkoersen op jaarbasis, met een lichte sequentiële verbetering. Dit ondanks aanhoudende macro-economische moeilijkheden en een nog steeds zwak consumentenvertrouwen. Noord- en Zuid-Amerika en China behaalden betere resultaten dan andere regio's, terwijl EMEA en Japan ondermaats presteerden, voornamelijk door zwakke toeristenstromen.
Het wholesale-kanaal noteerde een omzet van 297,8 miljoen, een daling van vijf procent bij constante wisselkoersen vergeleken met de eerste negen maanden van 2024. In het derde kwartaal, ‘het belangrijkste van het jaar voor dit kanaal, daalde de omzet met vier procent bij constante wisselkoersen op jaarbasis. Dit is een verbetering ten opzichte van het voorgaande kwartaal, hoewel het nog steeds de gevolgen ondervindt van lopende initiatieven om de distributiekwaliteit te verbeteren door continue optimalisatie van het distributienetwerk’, specificeert het management in de nota.
Per 30 september 2025 telt het netwerk van monobrand-winkels van het merk Moncler 294 direct beheerde retailwinkels, een netto toename van zeven winkels ten opzichte van 30 juni 2025.
Omzet per geografische regio voor het merk Stone Island
In de eerste negen maanden van 2025 genereerde Stone Island een omzet van 288,1 miljoen, een daling van een procent vergeleken met dezelfde periode in 2024.
In het derde kwartaal bedroeg de omzet van het merk 101,4 miljoen, stabiel bij constante wisselkoersen op jaarbasis.
In de eerste negen maanden van 2025 behaalde Azië een omzet van 74,2 miljoen, een groei van dertien procent bij constante wisselkoersen vergeleken met dezelfde periode in 2024. In het derde kwartaal groeide de regio met negen procent op jaarbasis, voornamelijk dankzij de aanhoudend sterke prestaties van China en Japan.
De EMEA-regio noteerde een omzet van 196,2 miljoen, een daling van vier procent bij constante wisselkoersen vergeleken met dezelfde periode in 2024. In het derde kwartaal daalde de omzet met drie procent op jaarbasis. De sterke prestatie van het direct-to-consumer-kanaal werd meer dan gecompenseerd door de negatieve prestatie van het wholesale-kanaal.
Noord- en Zuid-Amerika noteerden een daling van elf procent vergeleken met de eerste negen maanden van 2024. In het derde kwartaal daalde de omzet met drie procent bij constante wisselkoersen op jaarbasis, met een sequentiële verbetering in zowel het wholesale- als het direct-to-consumer-kanaal.
In de eerste negen maanden van 2025 noteerde het direct-to-consumer-kanaal een groei van negen procent vergeleken met dezelfde periode in 2024, en kwam uit op 145,1 miljoen. In het derde kwartaal steeg de omzet van het kanaal met elf procent bij constante wisselkoersen op jaarbasis, gedreven door de sterke prestaties in Azië en EMEA. Het wholesale-kanaal noteerde een omzet van 143,0 miljoen, een daling van negen procent vergeleken met de eerste negen maanden van 2024. In het derde kwartaal daalde de omzet met acht procent.
Per 30 september 2025 telt het netwerk van monobrand-winkels van het merk Stone Island 92 direct beheerde retailwinkels, een netto toename van een winkel ten opzichte van 30 juni 2025.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.
OF LOG IN MET