• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Moederbedrijf Lolaliza lijkt het tij te keren: verbeterde prestaties in FY2019

Moederbedrijf Lolaliza lijkt het tij te keren: verbeterde prestaties in FY2019

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Hoopvolle resultaten voor de PP Retail Group, het moederbedrijf van damesmodemerk LolaLiza, in het boekjaar 2019. Het bedrijf maakte in dat jaar 2,8 miljoen euro winst, zo laat het in een persbericht weten. Dat is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van 2018: toen kwam het bedrijf 1,2 miljoen euro in de min te staan.

Het beeld is echter niet helemaal rooskleurig, zo benadrukt het bedrijf. Zo werden de jaarcijfers getekend door hoge kosten veroorzaakt door de sluiting van niet-rendabele winkels en een goodwill-afschrijving ter hoogte van 2,5 miljoen euro. Het geconsolideerd verlies komt daarom uit op 2,5 miljoen euro. Ten opzichte van een verlies van 18 miljoen euro in 2018 geldt dat evengoed als een positieve uitkomst voor het bedrijf.

De omslag is volgens de modegroep te danken aan de nieuwe businesstrategie die in 2018 werd ingezet en in 2019 verder werd uitgerold. De strategie betreft een flexibeler werkwijze, die het mogelijk maakt om kledingstukken in minder dan zes weken van de ontwerptafel naar verkoopkanalen te krijgen. Ook heeft een sterkere klantbetrokkenheid aan het succes bijgedragen, zo meldt het bedrijf in het persbericht.

"Onze strategie werpt zijn vruchten af,” aldus Joachim Rubin, CEO van LolaLiza, in het persbericht. “We hebben nu allemaal hetzelfde, duidelijke doel voor ogen en dat heeft ons in staat gesteld om de theorie om te zetten in realiteit. We proberen meer dan ooit dicht bij onze on- en offline klanten te staan om zo goed mogelijk aan hun verwachtingen te voldoen. Nu moeten we er alles aan doen om op koers te blijven en er elke dag nog sterker te staan.”

PP Retail Group verdeelt LolaLiza via zijn winkelnetwerk in België, Frankrijk en Luxemburg. In totaal zijn er nu circa honderd LolaLiza-winkels.

Beeld: LolaLiza

LolaLiza
PP retail Group