• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Modebedrijf Mortreu richt zich dankzij joint venture op buitenland

Modebedrijf Mortreu richt zich dankzij joint venture op buitenland

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Mortreu Fashion Design, het moederbedrijf van Giovane, Amania Mo en Julia Jane, is een joint venture aangegaan met Hop!nvest van Veerle Baert en haar kinderen, zo melden beide bedrijven in een gezamenlijk persbericht.

Hop!nvest en Mortreu Fashion Design zijn samen de joint venture Flanders Fashion Design International (FFDI) gestart. Baert beheert 70 procent van het vennootschap en Mortreu 30 procent. Veerle Baert zal CEO zijn van het nieuwe bedrijf.

Ondernemer Guy Mortreu had internationale ambities voor de drie merken van zijn bedrijf en zocht daarvoor een externe partner. Deze vond hij in Baert. Onder de joint venture vallen vanaf nu de merken Giovane, Amania Mo, Julia Jane en Furore, het eigen merk van Veerle Baert en dochter Elke Baert.

Het doel is om ‘belgisch design te exporteren’. Op dit moment liggen de merken van Mortreu in 250 boetieks en 10 eigen winkels. Er wordt op dit moment vooral gekeken naar expansie in Azië en andere delen van Europa, zo meldt De Tijd, naast de huidige markten waar de merken aanwezig zijn, België en Nederland. De merken van Mortreu zijn bekend van de damesmode in het hoog segment met klassieke doch moderne kledingstukken.

Beeld: Giovane Facebook

Amania Mo
Elke Baert
FFDI
Furore
giovane
julia jane
mortreu
Veerle Baert