Magento integreert analytics na overname

E-commerceplatform Magento heeft voor het eerst sinds zijn verzelfstandiging een aankoop gedaan. Het bedrijf heeft onlangs het Amerikaanse softwareconcern RJ Metrics gekocht, waarmee het een Analytics-tak heeft opgezet die retailers verder moet helpen met het meten van onder andere voorraadbeheer en campagnes. Dat heeft Magento bekendgemaakt.

Magento bouwt RJ Metrics om tot Magento Analytics, zodat Magento-gebruikers een set basisanalytics tot hun beschikking krijgen. Hiermee krijgen zij inzicht in bijvoorbeeld het koopgedrag van consumenten of vertrekkende klanten, waarna zij extra functionaliteiten in de vorm van een betaalde cloudoplossing krijgen aangeboden. Wat Magento voor de overname heeft betaald, is niet bekendgemaakt.

Volgens CEO Mark Lavelle biedt Google Analytics, waarvan verschillende retailers gebruikmaken, te weinig. “Google Analytics laat retailers bijvoorbeeld page views en wisselkoersen analyseren, maar dat is enkel één perspectief waarbij retailers niet zien wie hun producten eigenlijk koopt.” Magento Analytics gaat volgens Lavelle veel meer op dat laatst genoemde in en kijkt onder meer naar cijfers van herhaalaankopen en klantgedrag.

Magento was sinds 2011 onderdeel van eBay, maar werd eind vorig jaar weer verzelfstandigd met behulp van kapitaalverschaffer Permira. In totaal zijn er 200.000 webwinkels die gebruikmaken van Magento, waarvan zo’n 13.000 in Nederland.

Beeld: Magento

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN