• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Macintosh verkoopt Nea en groeit online

Macintosh verkoopt Nea en groeit online

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more

Macintosh heeft 15 miljoen euro verdiend aan de verkoop van Nea. Het moederbedrijf van schoenenketens als Dolcis en Invito, verkocht het merk dat medische braces en sportbraces ontwikkelt aan Ofa Bamberg.

“Met de verkoop van Nea is de eerste transactie gerealiseerd van de drie die op het programma staan vanwege de focus van Macintosh op cross channel fashion retail in de Benelux. We zijn er van overtuigd dat Nea een gezonde toekomst tegemoet gaat onder de vleugels van Ofa Bamberg," aldus Kurt Staelens, CEO van Macintosh.

Het bedrijf publiceerde ook de cijfers over het eerste kwartaal. De omzet kwam uit op 185,8 miljoen euro. Dat is iets meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen was de omzet 184,4 miljoen euro.

Vooral online gaat het goed. In Nederland steeg de online omzet uit mode met 1,2 miljoen naar 7,9 miljoen euro. De offline omzet daalde 2,7 miljoen tot 39,9 miljoen euro. In België en Luxemburg gaat de onlinegroei iets trager: de omzet steeg met 0,2 miljoen tot 1,5 miljoen euro. In de fysieke winkels daalde de omzet met 1,4 miljoen tot 29,8 miljoen.

“In het eerste kwartaal waren de schoenenformules in Nederland en België genoodzaakt om, net als de hele markt, de voorraden uit het slechte winterseizoen op te ruimen. Dit ging gepaard met acties met lagere verkoopprijzen, vooral ook in kleding, en leidde tot omzet- en margedruk," aldus de CEO. " De verkopen stegen bij de start van het voorjaarsseizoen in april, daaruit blijkt dat de nieuwe collecties aanslaan bij de consument. De winkels waar de vernieuwde winkelconcepten van Manfield en Young Fashion werden geïntroduceerd deden het duidelijk beter dan vorig jaar. Dit biedt vertrouwen voor de toekomst.”

Macintosh
Macintosh Retail Group