• Home
  • Nieuws
  • Business
  • LVMH ziet omzetgroei afnemen in derde kwartaal

LVMH ziet omzetgroei afnemen in derde kwartaal

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De Dior-boetiek op de Dam in Amsterdam. Foto door Jonathan Taylor en verkregen via Dior.

Luxe groep LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton boekt in de eerste negen maanden van 2023 een omzetplus van 14 procent, in vergelijking met een jaar eerder. De luxe groep eindigt daarmee op een omzet van 62,2 miljoen euro, zo blijkt uit het deponeerde financiële verslag.

Het segment ‘Fashion & Leather Goods’ ziet zijn omzet het meest toenemen. LVMH schrijft hier een omzetgroei van 16 procent in de boeken. Vertaald in bedragen betekent dit een omzet van 30,9 miljoen euro. Vooral luxe modemerken Louis Vuitton en Christian Dior worden in het verslag geprezen door hun prestaties. Daarnaast werd Loewe aangehaald. De groei van dit merk werd opnieuw gestimuleerd door het gedurfde, creatieve leiderschap van J.W. Anderson, zo is te lezen.

De omzet van het derde kwartaal bedraagt 19,96 miljoen euro en staat gelijk aan een omzetgroei van 9 procent in deze periode. Daarmee neemt de omzetgroei af ten opzichte van het tweede kwartaal, toen de omzet nog met 17 procent toenam.

LVMH zoomt in dit verslag enkel in op de behaalde omzet. Cijfers over de netto winst of de operationele vrije kasstroom worden niet gedeeld.

Wel spreekt de luxe groep zich uit over zijn verwachtingen. “In een onzekere economische en geopolitieke omgeving heeft de groep vertrouwen in de voortzetting van zijn groei en zal hij vasthouden aan een strategie die gericht is op de voortdurende verbetering van de aantrekkelijkheid van zijn merken, gebruikmakend van de authenticiteit en kwaliteit van zijn producten, uitmuntendheid en distributie en een wendbare organisatie.”

Celine
Dior
JW Anderson
Loewe
Louis Vuitton
LVMH
LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton