LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton sluit het eerste half jaar van 2018 af met een omzet van 21,8 miljard euro, een stijging van 10,3 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dit blijkt uit het financiële rapport van de Franse luxe-groep. De winst steeg in het eerste halfjaar 41,2 procent tot 3 miljard euro.

Eén van de grootste groeiers het eerste half jaar van 2018 was het ‘Fashion & Leather Goods’-segment van LVMH, waarvan de omzet in vergelijking met een jaar eerder met 15 procent steeg naar 8,6 miljard euro. De groei werd volgens de modegroep onder andere gestuwd door het aantreden van Virgil Abloh als creatief directeur voor de mannenlijn van Louis Vuitton en ‘het succes van de nieuwe creaties en collecties van Nicolas Ghesquière voor de vrouwenlijn van het modehuis’.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

”De uitstekende resultaten van de eerste helft van het jaar laten zien hoe sterk onze merken zijn en hoe effectief onze strategie is. De geleverde prestaties van het eerste half jaar zijn nog opmerkelijker gezien de ongunstige wisselkoersen. De kwaliteit en creativiteit van onze huizen die moderniteit en traditie combineren, zijn de sleutel tot het succes van LVMH. Ondanks de sterke wereldwijde vraag blijven er financiële en politieke onzekerheden bestaan. We zullen daarom waakzaam blijven en vertrouwen op het talent van onze teams en de gedeelde passie voor ondernemerschap om ons leiderschap in de wereld van hoogwaardige producten in 2018 nog verder te vergroten,” aldus Bernard Arnault, CEO van LVMH in een verklaring op de website van de groep.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN