Levi’s breidt Levi’s Kids-licentie uit naar Europa

Haddad Brands, het Amerikaanse familiebedrijf dat al de Levi’s Kids-licenties voor de VS en Azië bezit, verruimt zijn bereik naar Europa. Levi Strauss & Co. heeft in een persbericht aangekondigd dat het bedrijf vanaf het herfst/winter 2019 seizoen de kindercollecties van het denimmerk in Europa zal distribueren.

Haddad Brands neemt hiermee de rol over van Kidiliz, dat de licentie sinds 2002 bezat. Haddad werkt al bijna vijftien jaar samen met Levi’s in de VS. “De afgelopen jaren heb ik persoonlijk met de Haddad-familie samengewerkt aan het opzetten van merkproducten voor kinderen en dat is altijd goed verlopen. Ze delen onze waarden en begrijpen onze cultuur, ze investeren in de lange termijn en ze zijn klaar om vooruit te gaan in deze regio,” verklaart Seth M. Ellison, Levi Strauss & Co.-vice president, over de samenwerking in het persbericht.

In Europa zullen de partijen zich gaan richten op categorieën, segmenten en regio’s met een aanzienlijk groeipotentieel, om het bedrijf zo te diversifiëren. Levi’s Kids beschikt momenteel over zo’n 3.000 verkooppunten in Europa. Frankrijk is met 35 procent van de totale Europese omzet de grootste markt voor de kinderkledingdivisie.

Haddad Brands is een familiebedrijf dat is gespecialiseerd in de distributie van kinderkleding. Het bedrijf beschikt ook over kinderkleding-licenties van Nike, Jordan en Converse.

Beeld: Levi’s Kids Facebook