Lanvin Group ziet omzet met 20 procent afnemen in H1
bezig met laden...
Modebedrijf Lanvin Group heeft in de eerste zes maanden van het huidige boekjaar de omzet terug zien lopen. Het bedrijf noteert een daling van 20 procent, zo blijkt uit een financiële update.
Dankzij de daling komt de omzet voor de periode neer op 171 miljoen euro. Deze omzet werd behaald met de merken Lanvin, Wolford, Sergio Rossi, St. John en Caruso - allemaal onderdeel van het portfolio van Lanvin Group.
De voorzitter van de groep, Zhen Huang, geeft in het statement aan dat er sprake was van een 'tumultueuze markt in het eerste halfjaar van 2024’. Huang verwacht dat deze omstandigheden op de korte termijn zullen voortzetten, maar benadrukt dat Lanvin Group zich richt op de groei op de lange termijn en ‘het pad naar winstgevendheid’.
Die winstgevendheid is nog niet echt verbeterd in de recente resultaten. Het ebitda (winst voor belastingen, rente, amortisatie en afschrijvingen) komt neer op min 42 miljoen euro. De brutowinst ligt ruim 25 miljoen euro lager dan een jaar eerder en land daardoor op 98 miljoen euro.