Kleding.nl neemt StyleLounge over
bezig met laden...
De Nederlandse modesite Kleding.nl heeft Duitse concurrent StyleLounge overgenomen voor een onbekend bedrag. Dat meldt het bedrijf woensdagochtend in een persbericht.
Aandeelhouders van StyleLounge besloten in mei van dit jaar de activiteiten te staken en sindsdien werd er gezocht naar een overnamekandidaat. Kleding.nl zal de meest waardevolle activa van StyleLounge overnemen, waaronder het merk, de marketingkanalen en ook een aantal medewerkers.
“De acquisitie van StyleLounge is een mooie stap voor ons,” aldus CEO Peter Langenkamp in het persbericht. “Hij past perfect in onze strategie om ons meer te concentreren op onze kernmarkten en nauwer samen ter werken met onze partners.” Buiten Nederland is het bedrijf actief met zusterbedrijf Fashiola, en versterkt de overname van StyleLounge de positie van het merk in Duitsland, Frankrijk en Zweden.
Fashiola acquisitie StyleLounge merk
StyleLounge topman Nicolas Le Borgne beaamt dit. “StyleLounge en Fashiola vullen elkaar aan,” meldt hij in het bericht. “De combinatie van onze sterke punten zorgt voor meer transparantie in de fashion e-commerce markt. Deze overname is gunstig voor alle partijen.”
Kleding.nl werd in 2012 gelanceerd en is sinds 2013 in 24 landen in het buitenland actief onder de merknaam Fashiola. In maart 2017 werd het door de Spaanse groep Lifull Connect (voorheen Mitula Group) overgenomen. Mede-oprichter Langenkamp bleef aan als CEO.
Werken bij Fashiola? Klik hier voor de openstaande vacatures!
Foto: Kleding.nl website screenshot (op het moment van publicatie)