Kering S.A. zet skate- en surfmerk Volcom in de etalage

Het Franse luxe-conglomeraat Kering S.A. heeft kenbaar gemaakt dat het stappen onderneemt om het skate- en surfmerk Volcom, het laatste niet luxemerk in hun portefeuille, te verkopen. Dit laat de groep middels een persbericht weten. Het bedrijf wil alle aandacht leggen op luxemode.

"In overeenstemming met Kerings strategie om zich volledig te richten op de ontwikkeling van zijn luxehuizen, is Volcom niet langer een kernactiviteit en heeft Kering een verwijderingsproces geïnitieerd.” Dit schrijft de schrijft de groep afgelopen vrijdag in het persbericht. Met ingang van de kwartaalrapportage over Q1 2018 past Kering IFRS 5, vaste activa aangehouden voor verkoop en beëindigde bedrijfsactiviteiten, toe op Volcom.

Kering kocht het Californische skate- en surfmerk in 2011 voor 608 miljoen dollar (495 miljoen euro). Volcom werd in 1991 opgericht in Californië. Het Amerikaanse kledingmerk kenmerkt zich door een mix van ‘skateboarden, surfen, snowboarden, kunst, muziek en creativiteit’ Prijzen liggen rond de dertig euro voor een T-shirt, tot 180 euro voor een jas. Het merk genereerde relatief minder aandacht dan de andere merken binnen de groep.

Het nieuws van de verkoop volgt drie maanden nadat moederbedrijf Kering bekend maakte dat het haar meerderheidsbelang in Puma opgeeft. Na de verkoop van Puma en Volcom heeft Kering alleen nog maar luxemerken in de portefeuille.

Eind maart 2018 beëindigden Kering en Stella McCartney hun 17-jarige partnerschap. De Britse modeontwerper kocht vijftig procent van Kerings belang terug om de gehele controle over haar merk te voeren.

Beeld: Georgia May Jagger x Volcom via website Volcom

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN