• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Juicy Couture tekent met Batra Group voor focus op Europese markt

Juicy Couture tekent met Batra Group voor focus op Europese markt

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Authentic Brands Group (ABG), moederbedrijf van Juicy Couture, heeft een langlopende licentieovereenkomst gesloten met het Britse modebedrijf Batra Group. Daarmee wil het bedrijf Juicy Couture met nieuwe collecties laten richten op de Europese markt, zo blijkt uit een persbericht van ABG.

Het gaat om een reeks nieuwe kledingstukken, accessoires, schoenen en handtassen voor het lente/zomer 2020-seizoen. De Batra Group zal een exclusieve collectie maken met ontwerpster Amy Gibson, die al eens werkte voor Ivy Park. Zij zal de streetwear-stijl combineren met Juicy Couture’s felle kleuren, en zal op maat gemaakte pakken en jassen ontworpen, aldus ABG in het bericht.

“Gezien het merk Juicy Couture blijft groeien en evolueren, is het onze prioriteit om toonaangevende partners in belangrijke markten aan te trekken om het zakelijke- en designproduct dat zo kenmerkend is voor het DNA van het merk, uit te breiden,” zei Jarrod Weber, voorzitter van ABG, in de persverklaring.

Juicy Couture sloot eind vorig jaar ook al een licentieovereenkomst met het Koreaanse modebedrijf Shinsegae International, om zo zichtbaarder te worden op de Zuid-Koreaanse markt. Inmiddels staan er daar zo’n vijftig winkelopeningen op de planning voor 2024.

De Batra Group zal de nieuwe Juicy Couture-collectie zowel in fysieke winkels als via de webwinkel in Europa beschikbaar stellen.

Foto's: Authentic Brands Group

Authentic Brands Group
Batra Group
Juicy Couture