• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Jan Taminiau lanceert wholesale collectie en stelt managing directeur aan

Jan Taminiau lanceert wholesale collectie en stelt managing directeur aan

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Jantaminiau SS22 'Work in Progress'

Nederlands ontwerper Jan Taminiau maakt nieuwe stappen met zijn modehuis. Het merk Jantaminiau heeft namelijk een nieuwe managing director aangesteld en lanceert volgend jaar een groothandels-collectie, aldus een persbericht.

Beatriz Carranza Vallejo-Nágara is onlangs aangesteld als managing director van het merk Jantaminiau. Zij was eerder head of sales bij Brits merk Emilia Wickstead en vervulde de functie van wholesale manager voor merken als Diane von Furstenberg en Versace, aldus het persbericht.

Jan Taminiau lanceert volgend jaar wholesale collectie

Het merk is van plan om begin volgend jaar de allereerste collectie voor groothandel te lanceren. In deze collectie zal gefocust worden op traditionele stoffen en duurzame praktijken, aldus het bericht. De Nederlandse ontwerper zette in 2019 al de stap naar ready-to-wear. Bij de lancering gaf hij aan dat hij ook bij de dagelijkse momenten van zijn klanten wilden zijn en dat daar de ready-to-wear collectie perfect voor is. Deze collectie, destijds genaamd Taminiau om onderscheid te maken tussen Jantaminiau couture, was tot op heden alleen te koop via de eigen kanalen van het merk. Kort na de lancering van de ready-to-wear lijn is verder gegaan als Jantaminiau.

De ready-to-wear lijn werd in 2019 met de naam Taminiau in de markt gezet, om het onderscheid met Jantaminiau couture aan te duiden. Kort daarna zijn de twee werelden onder dezelfde noemer Jantaminiau verder gegaan. De ready-to-wear lijn vormt een directe afspiegeling van couture: de technieken en silhouetten die voor de couturecollecties zijn uitgevonden en ontwikkeld, vormen de basis voor Jantaminau ready-to-wear. Samen vormen ze onderdeel van de wardrobe van de vrouw.

Veel details over de groothandels collectie worden in het persbericht niet losgelaten. Zo is niet bekend welke prijzen gerekend gaan worden, wat het marge is en of het een uitbreiding is van confectielijn Jantaminiau. De confectielijn werkte bij de lancering in 2019 namelijk met een beperkte oplage, met maximaal tien stuks per maat per item. Prijzen voor de ready-to-wear lijn Jantaminiau lagen tussen de 300 en 1800 euro.

In 2004 lanceert Jan Taminiau zijn eigen haute couture lijn, Jantaminiau genaamd. Vanaf 2007 presenteert hij twee keer per jaar zijn collecties tijdens de haute couture week in Parijs. Zijn creaties worden gedragen door beroemdheden zoals Lady Gaga, Rihanna en Beyoncé. Leden van het koningshuis behoren tot zijn vaste clientèle. In 2014 ontving de couturier de le Grand Seigneur, de belangrijkste modeprijs in Nederland.

Jan Taminiau