• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Innovatie: Full Circle Clothing maakt levenscyclus van kleding inzichtelijk met NFC-tags

Innovatie: Full Circle Clothing maakt levenscyclus van kleding inzichtelijk met NFC-tags

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Max van Bree en Constantin Wahle, de oprichters van Full Circle Clothing. Credits: Full Circle Clothing

De Nederlandse start-up, Full Circle Clothing, biedt organisaties een realtime inzicht in de circulaire levenscyclus van personeelskleding met een nieuwe technologie, zo meldt de start-up in een persbericht. Met deze innovatie speelt Full Circle Clothing in op de wetgeving rondom het Digital Product Passport (DPP).

Full Circle Clothing vernieuwt het trackingsysteem, dat duurzaamheidsgegevens van kleding bevat, van QR-codes naar NFC-tags. De NFC-tags bevatten realtime informatie van producten, zo is te lezen. Deze tags zullen inzicht geven in onder andere gegevens over de levenscyclus van het kledingstuk, de prijstransparantie en informatie over het onderhouden van het materiaal.

Nu de DPP-wetgeving voor de deur staat, ziet de Europese Unie een aanleiding om de start-up financieel te ondersteunen en werd het onlangs erkend voor Vodafone Business als Fit For the Future. “Dit certificaat betekent dat wij in en naast de mode-industrie gezien worden als onderneming die het verschil voor de toekomst maakt”, schrijft Max Bree, mede-oprichter van Full Circle Clothing, in het persbericht. “De erkenning van Vodafone Business versterkt onze positie en geloofwaardigheid als start-up in de Nederlandse markt. We hopen hiermee extra klanten aan ons te kunnen binden en onze positieve impact op gebied van duurzaamheid binnen de industrie waar te maken.”

Digital Product Passport
DPP
Full Circle Cyclus