Hussein Chalayan verkoopt 20 procent aandelen aan Centricus

Ontwerper Hussein Chalayan heeft 20 procent van de aandelen van zijn label verkocht aan investeringsmaatschappij Centricus. Voor het laatstgenoemde bedrijf is dit de eerste investering in een modebedrijf.

Centricus heeft laten weten dat het nauw zal gaan samenwerken met de directie van Chalayan’s label om zo de internationale uitbreidingsplannen die het bedrijf heeft, te verwezenlijken. De focus ligt naar eigen zeggen met name op het betreden van de Chinese markt evenals het investeren in technologie om de verkoop verder te stimuleren.

Dalinc Ariburnu, één van de oprichters van Centricus, liet het volgende weten naar aanleiding van het nieuws: “We zijn verheugd om de modeindustrie te betreden met zo’n prestigieus merk. Met de steun van Centricus, heeft Chalayan toegang tot zowel management expertise als financiële middelen die de internationale expansie en technologische ontwikkeling van het bedrijf kunnen helpen.”

”Ik voel me opgewonden en vereerd dat ik aan deze nieuwe fase ga beginnen met Centricus, die ons zal helpen om op een innovatieve manier te groeien en nieuwe markten te bereiken. Het team van Centricus heeft een out of the box aanpak die heel erg overeenkomt met de merkwaarden van Chalayan,” voegde de ontwerper hieraan toe.

Hussein Chalayan, een Britse ontwerper met een Turks-Cyprische achtergrond, lanceerde zijn gelijknamige label in 1993. Hij staat bekend om de innovatieve manier waarop hij een brug weet te slaan tussen design, kunst en technologie, evenals zijn specialisatie in maatwerk en draperen.

Beeld: Hussein Chalayan Facebook