Hudson’s Bay rapporteert nettoverlies van 221 dollar in Q1
bezig met laden...
In het eerste kwartaal van 2017 heeft Hudson’s Bay een retailomzet van 3,2 miljard Canadese dollar (2,1 miljardd euro) gerealiseerd. Dat komt neer op een daling van 100 miljoen dollar (66 miljoen euro) ofwel 3 procent. De daling is gerelateerd aan een lager totale vergelijkbare omzet van 94 miljoen dollar en een negatief wisselkoerseffecten.
Dit jaar zijn er 4 nieuwe Saks Fifth Avenue-winkels geopend, evenals 25 Saks Off 5th-vestigingen. Die hebben voor 50 miljoen CAD bijgedragen aan de omzet. Bij wisselkoerscorrecties bleef de vergelijkbare omzet in HBC Europe gelijk. De digitale omzet steeg met 5,6 procent en 5,4 procent bij vergelijkbaar aantal webwinkels.
De brutowinst daalde met 20 punten naar 41,7 procent. Het aangepaste EBITDAR bedroeg 168 miljoen Canadese dollar tegenover 250 miljoen dollar vorig jaar.
Hudson’s Bay rapporteerde een nettoverlies van 221 miljoen dollar, terwijl dat nog 97 miljoen dollar was in het vorige jaar. De genormaliseerde nettoverliezen bedroegen 217 miljoen dollar in 2017 tegenover 91 miljoen dollar in 2016.
In het eerste kwartaal heeft het bedrijf vier Saks Off 5th winkels in Canada geopend. In de Verenigde Staten opende het bedrijf een Saks Off 5th winkel in King of Pruise, Pennsylvania. HBC heeft een Home Outfitters-winkel in Quebec gesloten en als onderdeel van de omzetting van deze locaties naar Saks Off 5th-winkels in Duitsland, de Carsch-Haus-winkel in Düsseldorf en vier Sportarena-winkels in Frankfurt, Wiesbaden, Heidelberg en Stuttgart.
Aangezien het bedrijf blijft investeren in haar all-channel business en een herstructurering doorvoert, heeft de Raad van Bestuur het kwartaaldividend teruggezet op 0,0125 dollar per aandeel, om zo de activiteiten en cashflow te verbeteren.
Beeld: Hudson’s Bay