Hermès ziet omzet toenemen met 11 procent in Q1

Luxemerk Hermès International S.A. ziet in Azië de omzet flink stijgen, zo blijkt uit het verslag van de kwartaalcijfers. Het gebied ziet met 14 procent bij gelijke wisselkoersen de meeste groei van alle gebieden waar het merk aanwezig is. In totaal behaalde Hermès een omzetgroei van 11 procent bij gelijke wisselkoersen.

“Alle métiers hebben een sterke groei gerapporteerd, net zoals alle regio’s. Ik wil graag alle ontwerpers, ambachtslieden en verkoopteams, en alle mannen en vrouwen die werken voor ons modehuis bedanken voor hun inzet die heeft bijgedragen aan het bereiken van deze resultaten,” aldus Axel Dumas, uitvoerend voorzitter van Hermès International S.A. in het rapport.

Het bedrijf behaalde 1,3 miljard euro aan omzet in het eerste kwartaal. Azië droeg hier 714 miljoen euro aan bij, profiterend van een goed momentum in het vasteland van China, aldus het rapport. Europa zag een omzetgroei van 6,5 procent bij gelijke wisselkoersen naar een bedrag van 421,5 miljoen euro. In Amerika werd een omzet van 230,2 miljoen euro gerapporteerd.

Lederen goederen en zadels is het grootste segment voor het modehuis. Hier behaalde de groep een omzet van 691,3 miljoen euro door een toename van 8 procent bij gelijke wisselkoersen. Ready-to-wear en accessoires vormen gezamenlijk het één na grootste segment in de omzet van Hermès. De twee zagen samen de omzet met 17 procent bij gelijke wisselkoersen stijgen naar 306,6 miljoen euro.

Beeld: Finance Hermès website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN