Hermès presenteert wederom positieve cijfers voor Q3, groei in Europa en Azië zet door

Hermès heeft ook voor het derde kwartaal van dit jaar zwarte cijfers geschreven. De verkoop steeg in de maanden juli, augustus en september met 11 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder en resulteerde in een omzet van 1,3 miljard euro. Er werd een omzetstijging van 10 procent genoteerd.

Dit blijkt uit de kwartaalcijfers die het merk woensdag naar buiten heeft gebracht voor de derde periode. Analytici voorspelde in eerste instantie nog een totale omzetgroei van 8,5 procent, gebaseerd op de cijfers van het tweede kwartaal. Toen kwam Hermes uit op een groei in de verkoop van 8.3 procent.

De meeste progressie werd geboekt bij de parfum-en accessoire-lijn van het Franse modehuis, dat bekend staat om haar opvallende zijden sjaals en de Birkin handtas. De groeicijfers bedroegen respectievelijk 13 en 11 procent bij deze divisies.

Vooral in Azië doet *Hermès *het goed, met een groei van 14 procent. Ook Europa en Amerika, waar 9 procent extra werd verkocht, blijft niet ver achter. Dit is volgens het merk te danken aan de komst van nieuwe en de uitbreiding van bestaande winkels, waaronder in Sao Paulo, Rome, Londen en München.

Beeld: Hermès

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN