De Hermès Group heeft in het vierde kwartaal een omzetgroei van 11,6 procent tegen constante wisselkoersen geboekt. Vooral in eigen winkels van Hermès ging het goed, daar steeg de winst met 9,6 procent.

De sterke omzetgroei van 12,7 procent werd door de eigen winkels van de Hermès Group gerealiseerd, dankzij de progressief toegenomen resultaten in alle regio’s. De Group laat weten haar distributienetwerk te blijven uitbreiden. In september opende het merk het eerste Maison Hermès in Shanghai, daarnaast werden er meer dan 15 verkooppunten geopend, gerenoveerd of uitgebreid.

De meeste vooruitgang was te zien in de Verenigde Staten met een groei van 15 procent. Zo werd de winkel in Atlanta uitgebreid en kwamen er meer concessies bij in Brazilië. In Japan werd een stijging van 13 procent behaald, waarmee de positieve trend van de afgelopen 9 maanden is voortgezet. De resultaten in de rest van Azië waren ondanks de recente gebeurtenissen in Hongkong en de vertraagde Chinese luxemarkt met ruim 13 procent gegroeid. Europa groeide minder hard en zag een stijging van 7 procent, wat te wijten was aan het moeilijke financiële klimaat. In Frankrijk en Spanje werden vijf winkels vernieuwd of uitgebreid.

Er werd een opmerkelijke groei gerapporteerd in lederwaren en zadelmakerij. Daar werd een stijging van meer dan 15 procent gemeten, te danken aan de toegenomen productiecapaciteit. Ready-to-wear en accessoires zijn met meer dan 12 procent toegenomen door het succes van de nieuwste prêt-à-porter collecties en mode-accessoires, met name door de schoenenverkoop. Ook de verkoop van zijde en textiel steeg met 8 procent. In september werd de nieuwe online showroom en winkel voor Hermès zijde Lamaisondescarres.com met succes gelanceerd, laat de Hermès Group weten. Ook parfums deden het goed met een groei van 10 procent. Horloges waren echter een stuk minder in trek en daar werd een daling van 11 procent gemeten. Andere Hermès sectoren groeiden meer dan 15 procent. Vooral de sieradenlijn heeft daaraan bijgedragen.

De jaarcijfers zullen op 25 maart 2015 worden gepubliceerd. Ondanks de negatieve koers van de valuta, is de operationele marge ingesteld op 31 procent. In 2015 is de Hermès Group gericht op een omzetstijging van 8 procent tegen constante wisselkoersen, ondanks de economische, geopolitieke en monetaire onzekerheid over de hele wereld, zo laat het bedrijf weten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN