Herencollecties drijven omzet New Look op in H1

New Look rapporteert in de eerste helft van haar boekjaar een omzetstijging. New Look boekte afgelopen maanden een omzet van 756 miljoen pond (1,066 miljard euro), een stijging van 5,6 procent ten opzichte van 713 miljoen pond (1,006 miljard euro) vorig jaar. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. De stijging wordt volgens de Britse fast fashion retailer aangedreven door de focus op herencollecties. Dit jaar werd de allereerste zelfstandige herenmodewinkel geopend.

De retailer zag de like-for-like omzet in Groot-Brittannië stijgen met 4,7 procent. De e-commerce groeide met 37,8 procent. Deze stijging is te danken aan nieuwe, snellere bezorgopties.

De onderliggende operationele winst steeg het eerste halfjaar met 10,9 procent naar 94,8 miljoen pond (133,72 miljoen euro), tegenover 85,5 miljoen pond (120,6 miljoen euro) in dezelfde periode vorig jaar. Het gecorrigeerde EBITDA groeide met 5,1 procent naar 121,7 miljoen pond (171,66 miljoen euro).

”Deze uitstekende resultaten tonen de kracht van New Look’s aanbod en de strategische vooruitgang die we hebben geboekt in onze producten, winkels en webshop,” verklaart Anders Kristiansen, CEO van New Look. “Tegen de onvoorspelbare wensen van onze doelgroep zijn we blij met een groei in de omzet en het marktaandeel,” aldus Kristiansen.

Momenteel heeft New Look 800 winkels in 21 verschillende landen. Omdat de herenmode van de retailer goed presteert, is New Look van plan volgend jaar nog eens 20 zelfstandige herenmodewinkels te openen, zo meldt Kristiansen. Daarnaast heeft het modemerk progressie geboekt in China, met 52 winkels en plannen om dit aantal met 33 omhoog te brengen tegen het einde van maart volgend jaar.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN