Gucci opent callcenters om nieuwe klant te dienen en verkopen te stuwen

Gucci opent klantenservicecentra om ‘de nieuwe consument’ in zijn behoefte te voorzien. De medewerkers in de centra zullen allerhande vragen via e-mail, livechat of telefoon beantwoorden. Dit schrijft de Financial Times als eerst. Gucci CEO Marco Bizzarri verklaart tegenover de FT dat de callcenters in het leven zijn geroepen om klanten ‘een directe verbinding met de Gucci-gemeenschap te bieden, die altijd toegankelijk en persoonlijk is’.

Klantenservicecentra, ook wel bekend als callcenters, worstelen met een imagoprobleem. Veel bedrijven besteden hun service uit aan buitenlandse kantoren om de kosten te drukken, wat in sommige gevallen ten koste gaat van de kwaliteit van de service. Zo niet in het geval van Gucci. Het bedrijf opent zes servicecentra in steden zoals Florence en Shanghai waar ongeveer vijfhonderd medewerkers dagelijks de Gucci-klant te woord zal staan. Volgens de Financial Times zijn de centra ingericht naar Gucci-standaarden en ogen zijn even esthetisch als de Gucci-winkels.

Zoals in de inleiding beschreven wil Gucci met het openen van de centra de nieuwe consument, de consument die gewend is aan snelle service van hoge kwaliteit, tegemoet komen. Door het openen van de callcenters is Gucci in staat 24/7 de klant te woord te staan, of dit nu via een bericht is of middels een ouderwets telefoontje.

Het openen van de centra is niet alleen gericht op het onderhouden van zijn klantcontact, de service zou volgens de financiële krant vooral gericht zijn op het stuwen van de verkopen. Het bedrijf heeft zichzelf als doel gesteld om in het nieuwe boekjaar een omzet van 10 miljard euro te behalen.

Beeld: Gucci website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN