Gucci gooit haar organisatiestructuur om, zo schrijft Women’s Wear Daily (WWD). Per 1 maart gaat het luxemerk het anders aanpakken, wat de wereldwijde business ten goede moet komen.

Binnen de nieuwe structuur, zijn er vier verschillende pijlers: merchandising and global markets, welke zal worden aangestuurd door Jacopo Venturini, indirect channels, outlet and travel retail onder leiding van Robert Triefus en digital business and innovation met Nicolas Oudinot als hoofd. Behalve deze wijzigingen, verandert er niets aan de bestaande functies die directe verantwoording afleggen aan CEO Marco Bizzarri.

Tevens is bekendgemaakt dat vicepresident en Chief Consumer Officer Micaela Le Divelec Gucci zal gaan verlaten. Le Divelec was bijna twee decennialang werkzaam bij het luxemerk, en CEO Marco Bizzarri prijst haar tegenover WWD om haar "ongeëvenaarde toewijding, professionaliteit en enthousiasme."

Terugkomend op de nieuw aangekondigde bedrijfsstructuur, stelt Bizzarri het volgende: "In de afgelopen drie jaar hebben we geprobeerd te breken met de historische regels van de modeindustrie, door ons succes te bouwen op duidelijke waarden en een bedrijfscultuur gericht op mensen, creativiteit en innovatie, waarbij we onze teams op elk niveau willen ondersteunen en hen uitdagen de status quo niet voor lief te nemen." De resultaten tot nu toe stellen niet teleur, al gelooft de CEO dat het tijd is om nu nog beter te gaan anticiperen op de vraag vanuit de markt en tegelijkertijd te zorgen dat besluiten binnen de organisatie sneller kunnen worden genomen. Het ultieme doel van deze verandering is dan ook om de relatie van Gucci met haar klanten te versterken en persoonlijker te maken, waarbij ook nieuwe technologieën ingezet zullen worden.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN