Groei blijft uit voor Desigual in H1

Ondanks grote groei in Azië en Latijns Amerika, boekte het Spaanse modebedrijf Desigual geen omzetstijging in de eerste helft van 2015. Minder of weinig groei in grote Europese markten als Frankrijk en Spanje waren hiervan de oorzaak.

Desigual rapporteerde een omzet van 451,9 miljoen euro in het eerste halfjaar, een kleine daling van 0,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De winst voor belastingen en afschrijvingen (EBTIDA) bedroeg 29,1 miljoen euro, een daling van 26 procent vergeleken met vorig jaar. Dit heeft vooral te maken met de uitbreidingskosten van het bedrijf.

Minder groei in thuismarkt Spanje

Europa gaf het afgelopen halfjaar gemengde resultaten. In Spanje daalde de omzet met 5 procent, terwijl deze in Frankrijk met 4 procent afnam. In Duitsland bleef de omzet gelijk, terwijl in Italië de omzet juist met 7 procent steeg.

De beste resultaten werden in markten gegenereerd waar Desigual druk is met uitbreiden. In Azië groeide de omzet met 24 procent, terwijl deze in Latijns Amerika met maar liefst 36 procent toenam. Onlangs zei het bedrijf groots te willen uitbreiden in Latijns Amerika, met de opening van in totaal 450 winkels in twee jaar tijd.

Om het bedrijf weer volledig op de rails te krijgen heeft Desigual gezegd dat het zijn winkelnetwerk zal blijven optimaliseren door verhuizingen naar nieuwe vestigingen, sluitingen en een beperkt aantal openingen. Ook is het al begonnen met de herziening van het businessplan. Naast de verbetering van het winkelnetwerk, gaat het merk ook productinnovatie onder handen nemen, zegt het.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN